01 toukokuuta 2013

103# Mikä on ku ei taidot riitä?

Varoitus: kamalaa ala-astelaisen angstausta ja pillitystä paskasti menneestä tunnista!!

Olin maanantaina hirveessä hedarissa ja mulla oli kaamee yskä, joten en menny kouluun. Sama tiistaina, ja sit siinä kävi vähän kaikennäköstä, ja nyt tulee meijänkin perheen arki taas muuttumaan aika rajusti. Ja loppujen lopuks olinkin lähes yksin vahtimassa pieniä kotona. Tiistai jatku muutenki huonoissa merkeissä, sillä menin tunnilla Kertulla. 

mun ilme on just tollanen ei tästä taas tuu mitään..... :D
Mä en ihan oikeesti osaa ratsastaa sillä hevosella. Me ei sovita yhteen lainkaan. Tyhmäkin sen tajuaa, jos hevonen ei mulla tee muutaku pompi ja pukittele. En mä oo supermies, en mä pysty yrittää istua syvällä satulassa, pitää kantapäitä alhaal, pitää jalkoja takana sekä puristaa niillä ja viel tehä pidätteit, plus tietysti sit pitää raipankärki alhaalla, ku hevonen saa raipan hipaisustakin hirveet pultit. Niin, ja miks sillä onkaan raippa? 


Mentiin harjotusravia ympyröillä suurinosa tunnista, joka oli sit ihan yhtä helvettiä. Ekan laukannoston aikana tuli pukkia, vaikka raippa ei edes koskenut. Miks kaikilla muilla Kerttu on enkeli, ja mulla tollanen. Okei, vika on ittessäni, mutta menee hermot. Kerttu ei hidastanut, istuin kuulemma taas ihan vinossa, ja mun ois pitäny puristaa enemmän jaloilla. Minkäs teet, kun muuten vaan pompit siinä jalustimilla, eikä pääse satulaan istumaan?


Laukkaaminen meni sentään ehkä vähän paremmin ku harjotusravi, vaikka Kerttu leikki laamaa ja kulki ihan ulos taipuneena ja en saanu hidastamaan paljoakaan. Toiseen suuntaan meni vähän paremmin laukka, vaikka ei siinäkään kehumista. Tehtiin myös ravissa ympyrän pienentämistä ja suurentamista, joka arvata saattaa ei meillä sujunut. Kerttu juoksi Henrin pyllyssä kiinni, enkä saanu sitä pois sieltä, ku muuten oltais oltu Pähkelin persauksissa. Tehtiin myös sit vielä väistöjä, jossa Kerttu taas rupes temppuilemaan.

Lopussa Kerde oli ihan ok.
Vikat laukat meni ihan ok, kerran Kerttu sai taas nakattuu persettään, ja mä lensin komeessa kaaressa kaulalle. Lopuks ois saanu vielä laukata ja ravata, mut mä en halunnu enää yhtään tehä mitään. Sen verta väsyny olin koko päivän jäljiltä. Sit heppa talliin ja hoidettavaks. 

Mun tuurilla joudun menemään koko loppukauden Kertulla. Mutta kun en haluu! En osaa, enkä haluu. Kerttu vie mua ku märkää rättiä pitkin kenttää, ja nykyään mun täytyy kuulemma pitää raippaa. Miks sillä edes on, kun se on tollanen bimbo? Mä tiedän että se pistetään mulle sen takia että oppisin jnejnejne, ja et turha mun on tääl valittaa et en haluu mennä sil, ku voisin sanoo sen opelle. Mutta, se on vähän niin ja näin. Toivottavasti seuraavilla viikoilla Henrillä, kun eihän tässä oo enää kauaa aikaa...

Postauksen kuvat on muuten (c) Elviira ja Betty. Huomenna tulee Poppisteluista taas postausta!


2 kommenttia:

  1. kaks sanaa; raippa ja pohkeet. Raipan kärki alhaalla ja pohkeet kiinni. ;)

    VastaaPoista
  2. mihin ei oo kauaa aikaa?

    VastaaPoista

Muistathan asiallisen kielenkäytön kommentoidessasi, niin kaikilla on mukavampaa!
HUOM// Kaikki kommentit menevät hyväksynnän kautta, joten ethän lähetä kommenttiasi kahteen kertaan?