31 maaliskuuta 2013

91# Hyppelöitä, hölläilyä & taas hyppelöitä

Ja hyppelöt jatkukoon tänään! 

Osa varmaankin reenaa kisoihin aina ihan hikihatussa viimeiset pari päivää, mutta mä pomppasin keskelle esteiden maailmaa. 

Poppisen kanssa on taas vaan hölkötelty ja kävelty. Menin perjantaina riimulla ja naruilla, ja suurimman osan tein sen kanssa vaan temppuja ja halailin. Se on niin sulonen, kun välillä muka niin villistä tammasta kuorituu ulos oikea halinalle! Tehtiin kanssa uusia harjoituksia, kuten jalannosto selästä käsin, joka suurin piirtein näyttää tältä vielä tällä hetkellä: 


"Haistakaa kakka"-ilme :D
Perjantai aamupäivällä menin kuvaamaan V'n ja Jätkän hyppelöitä. Jostain kumman syystä päädyin itsekin sinne selkään jopa kahdesti! Eka vaan ravailin, ja yritin oppia istumaan siellä ilman jalustimia. Hetken päästä sitten V rupes hyppäämään, ja mä olin ihan täpinöissäni siellä kameran takana, vaikka todellisuudessa jos ite oisin selässä, oisin jo kussu housuun jännityksestä, heh. Sitten kuitenkin yhtäkkiä olin ite siellä selässä. Sain lainata V'n hieman pohkeesta yli-isoja saappaita, sillä mulla oli vaan lenkkarit jalassa.

Kuten huomaatte, este laskettiin n. 20 senttiin, eli mulle
täysin turvalliseen korkeuteen. Hyppykammo <3
Liian isot saappaat ja liian iso kypärä. Alla liian iso hevonen ja edessä liian
iso este... 

Nojoo, en pudonnut ja menin ilman liiviä. Kyllä vähän jännitti, mutta kun korkeus oli huimat parikymmentä senttiä, uskalsin laukatakin. Jätkä ei oikeen uskaltanu laukata kentän pohjan takia, joten saatiinkin hyvät naurut siitä, että ensin kuski pelkää ja nyt pelkää hevonen. Lopulta mun pinna palo, ja (vihdoin) tuli sellanen "Perkele, mehän hypätään!!"-asenne. Ja me oikeesti hypättiin se laukassa! Woooo, tuuletus!

Myöhemmin sitten sain kokeilla Sannan ylläpitoheppaa Vappua. Vappu vei mua pitkin kenttää ku märkää rättiä, mut eihän se mitään. Mulla oli ainakin kivaa ja hihittelin vaan itsekseni. Sit myöhemmin sain kävellä vielä loppukäynnit.

Hitusen iso

Tänään oli sitten siirtyminen kesäaikaan, joka tarkoitti sitä, että käänsin kellon väärään suuntaan ja heräsin viistoista vailla viisi. Noo, tästä huolimatta tein kaikki aamutoimet ja istuin hetkeks koneelle. Sitten herätin (lue: ravistelin) äitin ylös ja lähettiin tallille.

Suunnattiin Sannan kanssa maneesille, jossa sain alkuverkata Vapun. Vauhtia oli paaaljon enemmän kuin perjantaina, ja siinä meni se puoltoistakierrosta, kun sain edes hidastettua käyntiin :D Ei ehkä ihan mun hevonen? 

Sanna rupes sitten hyppäämään ja mä nappasin taas kameran. Päällisin puolin meno näytti tosi hyvältä, yhtä kompurointia ja muutamaa muuta epäonnistumista mukaan laskematta. Korkeimmillaan yks okseri tais olla 80 cm.

 

Vappu komastu esteen jälkeen, ja Sanna kääns pois sarjan toiselta
osalta, jolloin kävi näin :D Ei onneks pudonnu.
Mä sain sitten loppuverkkailla Vapun, ja jälleen kiidettiin tuhatta ja sataa. Sitten köpöteltiin tallille ja Sanna hoiti Vapun pois. Nyt iltapäivällä ois tarkotus mennä vielä ratsastamaan Jätkä, ja tiedossa ois ainakin puomeja ja sitten Poppinen. Illalla valmistautumista kisoihin!

Kiitos 71 lukijaa! :) 












2 kommenttia:

  1. Moi! Ajattelin vinkata sulle tästä mun blogissa olevasta kilpailuista, sun tekemät bannerit on nimittäin sellasia mistä pidän:) Hienoimman bannerin tehnyt saa palkinnon, joten eikun kokeileemaan!
    http://lillivoitto.blogspot.fi/2013/03/tee-meille-banneri-kilpailu.html

    VastaaPoista
  2. Hih! Toi oli kyllä kiva päivä! :)

    VastaaPoista

Muistathan asiallisen kielenkäytön kommentoidessasi, niin kaikilla on mukavampaa!
HUOM// Kaikki kommentit menevät hyväksynnän kautta, joten ethän lähetä kommenttiasi kahteen kertaan?